Skip to main content

Ziek- en betermelden

Bij ziekte en herstel

Ziek zijn is nooit fijn, maar het is belangrijk dat we goed op de hoogte zijn als je tijdelijk niet kunt werken. Zo kunnen we je ondersteunen waar nodig en zorgen voor een duidelijke afstemming. Op deze pagina lees je wat je moet doen bij ziekte of herstel, en wat je van Towson mag verwachten.


Indien je ziek bent of door een ongeval niet in staat bent om te werken, begrijpen we dat dit vervelend is. Het is echter van belang dat wij hierover tijdig geïnformeerd worden, zodat we je goed kunnen ondersteunen tijdens je herstel. Volg daarom de onderstaande stappen om het proces op de juiste manier te doorlopen:

  1. Meld je uiterlijk om 9:00 uur ziek bij je teammanager én bij Marjorie:
    Neem telefonisch contact op met je teammanager om je ziekte te melden, en informeer Marjorie via een e-mail of app. Mocht je teammanager niet bereikbaar of met vakantie zijn, neem dan contact op met een andere teammanager. Zorg ervoor dat Marjorie altijd op de hoogte wordt gesteld van je situatie. Het is belangrijk dat je zelf verantwoordelijk bent voor deze communicatie; je manager zal dit niet voor je doen.
  2. Informeer je opdrachtgever:
    Breng je opdrachtgever eveneens op de hoogte van je ziekte.
  3. Houd iedereen op de hoogte:
    Mocht je herstel langer duren dan aanvankelijk verwacht, houd je teammanager, Marjorie en je team op de hoogte van je voortgang. Blijf thuis tot je volledig hersteld bent. Op de tweede ziektedag zal je manager contact met je opnemen om te bespreken in hoeverre je werkzaamheden kunt hervatten.
  4. Meld je (deels) terug:
    Wanneer je weer (deels) terugkeert naar je werk, laat dit dan tijdig weten aan je teammanager, Marjorie en je teamleden.

Extra Informatie

  • Ziektemelding bij de verzekeraar:
    Marjorie meldt je ziek bij onze verzekeraar, De Amersfoortse (A.S.R.), hetgeen noodzakelijk is voor verzekerings- en juridische doeleinden.
  • Ondersteuning van de verzekeraar:
    De Amersfoortse (A.S.R.) biedt ondersteuning en advies. Indien nodig wordt er door A.S.R. een consulent en/of arts ingeschakeld om je verder te helpen.
  • Bovengemiddeld ziekmeldingen:
    Indien je je meer dan drie keer per jaar ziekmeldt, wordt dit als bovengemiddeld beschouwd. De Amersfoortse (A.S.R.) adviseert dan om met je in gesprek te gaan om te achterhalen of er mogelijk onderliggende oorzaken zijn. Wij zullen deze gesprekken voeren indien nodig.
  • Voel je niet schuldig:
    We willen benadrukken dat je je niet schuldig hoeft te voelen wanneer je ziek bent. Je gezondheid staat voorop.
  • Doktersbezoek:
    Indien het nodig is, raden wij aan om op tijd een arts te raadplegen. Het is belangrijk om niet te lang door te gaan met klachten.
  • Langetermijnklachten: Mocht je langer last hebben van vage klachten zoals hoofdpijn, slaapproblemen of bijvoorbeeld paniekaanvallen, controleer dan je stressniveau. Het is aan te raden om hierover te spreken met je teammanager.

Marjorie is officemanager en werkt bij Towson. Marjorie is met recht de Office queen van Towson. Marjorie: "In mijn koninkrijk....."

Heb je vragen over het personeelshandboek?

Heb je vragen over het personeelshandboek? Of wil je iets anders weten? Neem dan contact met ons op! Dit kan op nummer 085 877 0180 of vul het contactformulier in.