Skip to main content

Leiderschaps- en teamtrainingen

Lencioni en DISC (leiderschapstrainingen)

Het kan voorkomen dat een team start, en het door soms onduidelijke redenen niet goed loopt binnen het team. Wellicht werken jullie al een tijdje samen en is er het gevoel dat het team meer kan of wil.

Vanuit Towson hebben wij een tweetal leiderschapstrainingen ontwikkeld.

In bovengenoemde situaties zijn deze trainingen, die wij op basis van DiSC en Lencioni hebben ontwikkeld, echt iets voor jou of jouw organisatie. Wij geven een training waarin wij samen met een team een volgend niveau van samenwerking bereiken, de Teamtraining Lencioni en DiSC. Daarnaast bieden we een training aan, waarin wij jou leren hoe jij effectiviteit van teams in je organisatie kunt vergroten met de Lencioni en DiSC leiderschapstraining

In beide trainingen draait het om hoe teams op effectieve en plezierige wijze met elkaar kunnen communiceren en hoe zij feedback kunnen geven én ontvangen. Naast een gedegen theoretisch kader op basis van de 5 Behaviors of a Cohesive Team van Lencioni en de DISC-gedragsanalyse, wordt er vooral hard gewerkt tijdens de training. Processen en routines worden tegen het licht gehouden en de oefeningen sluiten nauw aan bij praktijksituaties. Geen standaardbijeenkomst, maar een interactieve, specifiek op het team en de (kenmerken van de) organisatie gerichte training. 

Beide trainingen hebben focus op:

  1. effectief kunnen samenwerken,
  2. hoe de vaardigheden van individuele teamleden kunnen worden vergroot en
  3. hoe zij hun (onderlinge) vertrouwen en samenwerking kunnen stimuleren.

Aankomende SAFe trainingen

Agile Product Management training
4, 5, 6 November
€ 1.675,00
Info en inschrijven
Leading Safe training
18, 19 November
€ 1.145,00
Info en inschrijven
Product Owner / Product Manager training
25, 26 November
€ 1.145,00
Info en inschrijven

Design thinking for Agile teams

Onze training Design thinking voor Agile teams- waar het draait om de vragen Wie is onze klant? Waar wordt onze klant blij van? En wat is nu echt de klantvraag? Op deze en nog veel meer vragen gaan wij samen met je team aan het werk om hier antwoorden op te geven. Aan het einde van deze workshop weet je als team hoe je aansluiting maakt met de wensen van jouw klant. We doen dit op onze Towson manier: in een workshop waar (het woord zegt het al) gewerkt wordt. Met als beloning dat je aan het einde van de workshop een tastbaar resultaat hebt waar je als team weer direct mee verder kunt. 

Na deze bootcamp hebben de teamleden:

  1. een duidelijk beeld van wie de klant is en wat de klant wil
  2. nieuwe tools om tot de beste customer solutions te komen
  3. geleerd te werken met BOB, Whole product thinking en user persona’s

(mini)workshops

Soms kan het echter ook heel effectief zijn om vanuit teamontwikkeling of leiderschapsperspectief een workshop te organiseren voor een team. Towson heeft diverse (mini)workshops  ontwikkeld rondom Leiderschap, Teamontwikkeling en Teamdynamiek.

Kom met ons in gesprek

Heb je vragen over een training? Of wil je graag weten welke workshop het beste bij jou past? Neem dan contact met ons op! Dit kan op nummer 085 877 0180 of vul het contactformulier in.