fbpx

Design thinking for Agile teams

Wie is onze klant? Waar wordt onze klant blij van? En wat is nu echt de klantvraag?

Op deze en nog veel meer vragen gaan wij samen met jouw team aan het werk om hier antwoorden op de geven. Aan het einde van deze workshop weet je als team hoe je aansluiting maakt met de wensen van jouw klant. We doen dit op onze Towson manier: in een workshop waar (het woord zegt het al) gewerkt wordt. Met als beloning dat je aan het einde van de workshop een tastbaar resultaat hebt waar je als team weer direct mee verder kunt.

Na deze bootcamp hebben de teamleden:

  • Een duidelijk beeld van wie de klant is en wat de klant wil
  • Nieuwe tools om tot de beste customer solutions te komen
  • Geleerd te werken met BOB, Whole product thinking en user persona’s

Kom met ons in gesprek

Wil je weten of deze training bij je past? Neem dan contact met ons op! Dit kan op nummer 085 877 0180 of vul het contactformulier in.

OMSCHRIJVING

In deze workshop gaan we met het team aan de slag met de klantwens leren begrijpen en beantwoorden door middel van design thinking. We beantwoorden gezamenlijk vragen als: Wie zijn onze klanten? Wat verwachten we van elkaar? Hoe communiceren we met onze klant? Door middel van het opstellen van user persona’s wordt de klantwens in kaart gebracht, om daarmee de vraag achter de vraag te vinden en betere klantoplossingen te kunnen formuleren.

In drie dagdelen gaat het team onder begeleiding van een ervaren Towson trainer aan de slag met design thinking. Als uitgangspunt nemen we whole product thinking, wat verzekerd dat met alle aspecten van de propositie rekening wordt gehouden. Dit vormt de basis om die producten te bouwen waar mensen op wachten. Ook leert het team om te werken met BOB: Beeldvorming, Oordeelsvorming en Besluitvorming.

VOOR WIE

Deze workshop is bedoeld voor development teams of business teams die door middel van design thinking willen leren de klantwens centraal te stellen.

LEERDOELEN

  • Deelnemers kennen de principes van design thinking
  • Deelnemers leren gezamenlijk meer over de klant en de achterliggende vragen achter de klantwens
  • Deelnemers kunnen user persona’s opstellen en toepassen op vraagstukken binnen hun waardeketen
  • Deelnemers kunnen Whole product thinking toepassen om betere producten te ontwerpen

VOORKENNIS

Om deze workshop te volgen is geen specifieke ervaring vereist.

INBEGREPEN

  • Lesmateriaal
  • Een ervaren Towson consultant
  • Een intake met de scrum master van het team ter kennismaking
  • Een workshop van 3 dagdelen die in-house gegeven wordt

Deze training geven wij als een in-house training omdat we met deze workshop aan het werk gaan om samen met de deelnemers relevante producten op te bouwen. De workshop duurt 12 uur en wordt in 3 dagdelen gegeven.

De trainer

Peter

Vraag een offerte aan

"*" geeft vereiste velden aan

DD slash MM slash JJJJ